بهترین شهربازی‌های گیلان - آدرس، تصاویر و ساعت کاری

مقایسه شهربازی‌های گیلان: بهترین شهربازی در گیلان کجاست؟

کدام شهربازی گیلان را برای تفریح انتخاب کنیم؟
 
مقایسه شهربازی های رشت (شهربازی قدس رشت، شهرشادی رشت، قصربازی رشت)
شهربازی بام سبز لاهیجان و شهربازی گیم لند انزلی
 

گیلان دارای ۱۶ شهرستان است که برگترین شهربازی های گیلان در ۳ شهر استان گیلان قرار دارند یعنی رشت و انزلی و لاهیجان. قبل از بررسی شهربازی های گیلان میتوانید مطلب بررسی و مقایسه بهترین شهربازی رشت را مطالعه کنید و در ادامه به بررسی باقی شهربازی های گیلان در شهرهای انزلی و لاهیجان میپردازیم و به دو شهربازی هم مرز گیلان نیز میپردازیم که شامل شهربازی تله کابین رامسر و شهربازی گردانه حیران میشود.

شهربازی بام سبز لاهیجان (مجموعه تله کابین)

شهربازی بام سبز لاهیجان در شیطان کوه لاهیجان و در کنار تله کابین لاهیجان قرار دارد. در این شهربازی که یکی از هیجان انگیزترین شهربازی های گیلان است می‌توانید از چرخ فلک بسیار هیجان انگیز گرفته تا سورتمه و کشتی صبا و همچنین فریزبی هیجان انگیز استفاده کنید و همچنین برای کودکان نیز بخش سرپوشیده شهربازی بام سبز لاهیجان به نام بازینو قرار دارد که میتواند لحظات خوشی برای کودکان ایجاد کند. چرخ‌ و‌ فلک شهربازی بام سبز لاهیجان را از دست ندهید زیرا این چرخ‌ و ‌فلک به‌ واسطه قرار گرفتن بر بلندای کوه، تجربه‌ای متفاوت و هیجان انگیز را در مقایسه با همه شهربازی های گیلان برای شما به ارمغان می‌آورد.

شهربازی بام سبز دارای 14 بازی بعلاوه بخش سرپوشیده آن به نام بازینو است. برخی از بازی های جذاب شهربازی لاهیجان عبارتند از قلعه وحشت، فریزبی، چرخ و فلک، سورتمه، کشتی صبا و سالتو. توضیحات کاملتر درباره بازی ها و نحوه خرید بلیط تخفیف شهربازی بام سبز را در صفحه بلیط تخفیف شهربازی بام سبز لاهیجان دنبال کنید.

شهربازی گیم لند منطقه آزاد انزلی (کاسپین)

دومین شهربازی گیلان پس از قصربازی رشت که سرپوشیده است، گیم لند نام دارد و متعلق به آکواریوم منطقه آزاد انزلی است و در فاز گردشگری منطقه آزاد انزلی یا همان کاسپین در جوار نوار ساحلی قرار دارد. این شهربازی مانند قصربازی دارای لاین استاندارد بولینگ و بسیاری از بازی های کامپیوتری در فضای سرپوشیده است. توضیحات کاملتر این شهربازی را در صفحه بلیط تخفیف گیم لند انزلی میتوانید مشاهده کنید. این مجموعه یکی از مدرنترین مجموعه شهربازی، گیفت شاپ، بولینگ و سافت پلی در استان گیلان است. ساعت کاری گیم لند منطقه آزاد انزلی از 12 ظهر تا 12 شب و همه روزه حتی ایام تعطیل است. برخی از بازی های شهربازی سرپوشیده گیلان عبارتند از بولینگ، ایرهاکی، نقاشی صورت، بوکس، ماشین و موتورسواری، فوتبال دستی، سینما، مری گوراند، بسکتبال و تفنگ بازی است.

دهکده گردشگری گردنه حیران آستارا:

مدرن ترین شهربازی گیلان که روباز نیز هست منطقه گردشگری حیران است که در کیلومتر 35 جاده رشت به آستارا قرار دارد و در منطقه حاجی امیر و ونه بین قرار دارد. سرمایه گذاری تله‌کابین حیران در سال ۱۳۸۴ آغاز شد و با سرمایه‌گذاری اولیه ۲۵۰ میلیارد ریال و خرید تجهیزاتی از اتریش، پایه‌ریزی شد و در سال ۱۳۹۰ به ثمر نشست. دهکده گردشگری حیران با امکاناتی بی‌نظیر و استانداردهای بین‌المللی غنی‌سازی شده است که شامل سورتمه ریلی آلمانی، قطار برقی کانادایی، قایق الکترونیکی اوکراینی، بانجی جامپینگ ایتالیایی ،کارتینگ آلمانی و ترامپولین ترکیه ای است تا تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز را برای گردشگران فراهم آورد. هتل ۵ ستاره بین‌المللی حیران نیز که با معماری فاخر و منحصربه‌فرد در محیطی رویایی، تعریف جدیدی از اقامت لوکس را ارائه می‌دهد در این منطقه ساخته شده است. این هتل، با مساحتی نزدیک به ۹۰۰۰ متر مربع در شش طبقه، نمادی از به‌کارگیری استانداردهای عالی و خلق تجربه‌های بی‌نظیر است. بازی های مدرن ترین شهربازی گیلان عبارتند از تله کابین، سورتمه ریلی، کارتینگ، بانجی جامپینگ و قایق الکترونیکی است. 

شهربازی حیران - منطقه گردشگری گردنه حیران آستارا

تله کابین حیران طولی معادل 1750 دارد و ۶ کابین معمولی و سه کابین vip دارد که کابین های اختصاصی دارای صندلی‌های مبله چرمی، یخچال با وسایل پذیرایی و سیستم پخش موسیقی و شیشه‌های دودی دارد. طولانی‌ترین و بلنترین سورتمه ایران هم در شهربازی حیران است. این سورتمه در مسیر رفت تنها ۱۲۰ متر ارتفاع دارد، ولی از ارتفاع ۱۲۰۰ متری برمی‌گردد. ساعت کاری شهربازی گردنه حیران همه روزه از ساعت 8.30 صبح لغایت 9.30 شب می باشد.(البته به دلیل شرایط جوی منطقه،‌ فقط 6 ماهه اول سال مجموعه دهکده گردشگری حیران باز است و آماده پذیرش)

شهربازی و تله کابین رامسر:

در چند صدمتری مرز گیلان با استان مازنداران و در داخل مازندران، شهربازی و تله کابین رامسر قرار دارد که اگر چه به طور رسمی جز شهربازی گیلان نیست ولی در این مقاله به دلیل نزدیکی زیاد آن به مرزهای استان گیلان به آن میپردازیم. مجموعه تفریحی و شهربازی رامسر با نام تله کابین رامسرهم شناخته می شود. تله کابین رامسر با نام رسمی “مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر” در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. در این شهربازی دستگاه‌های غول پیکری مانند سقوط آزاد، تاب گردان با منظره‌ کوهپایه قرار دارد. در این مجموعه، یک شهربازی قرار دارد که با بازی های متنوع و هیجانی، تجربه ای جذاب و فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم می زند. شهربازی سرزمین رویاها از معروفترین شهربازی های منطقه غرب مازندران به حساب می آید. برخی از بازی های شهربزی رامسر عبارتند از پاندول فضایی، سقوط آزاد، تاب زنجیری، قلعه وحشت، سینما شش بعدی و ... . از بازی های کودکان این مجموعه میتوان ماشین کوهستان، قطار کرم میوه، چرخ و فلک زمینی، سفینه فضایی، سفینه، ستاره دریایی، رولرکوسترها، ماشین ضربه ای و ترامپولین نام برد. شهربازی “سرزمین رویاها” رامسر، بخشی از مجموعه تله کابین رامسر است. این شهربازی در قسمت کوهپایه‌ای مجتمع “شهر سبز رامسر” قرار دارد.


آدرس و ساعت کاری شهربازی رامسر: استان مازندران، کیلومتر ۵ جاده رامسر – رودسر، مجموعه تفریحی تله کابین رامسر، ساعت کاری شهربازی رامسر همه روزه ساعت ۱۰ تا ۲۴ است. (ساعت کاری مجموعه در شش ماهه دوم سال منظم نیست و بهتر است در این ایام قبل از مراجعه تماس بگیرید.)

 

نتیجه گیری درباره شهربازی های گیلان

بهترین شهربازی های روباز گیلان به ترتیب شهربازی دهکده حیران آستارا، شهربازی بام سبز لاهیجان و شهربازی پارک قدس رشت و شهرشادی رشت است و بهترین شهربازی های سرپوشیده استان گیلان نیز عبارت است از قصربازی رشت و گیم لند منطقه آزاد انزلی. عمده شهربازی های روباز گیلان در فصول پاییز و زمستان آماده ارایه خدمت نیستند. امید است که این نوشتار در معرفی شهربازی های گیلان کافی و مفید بوده باشد.

 

 

دیدکاه کاربران

مطالب مرتبط: