معرفی و مقایسه بهترین شهربازی‌ رشت

مقایسه شهربازی های رشت: بهترین شهربازی رشت کدام است؟

کدام شهربازی رشت را برای تفریح انتخاب کنیم؟
 
تا انتهای این متن با ما همراه باشید چون میخواهیم به این سوال که بهترین شهربازی رشت کجاست و هر کدام چه امکانات و بازی‌هایی دارد، پاسخ دهیم. همچنین در این باره که بلیطهای تخفیف این شهربازی ها رو چطور میتونید تهیه کنید هم صحبت خواهیم کرد.
 
مقایسه شهربازی های رشت
 

شهر رشت دارای ۳ شهربازی بزرگ است که دو تا غیر سرپوشیده و یک شهربازی سرپوشیده است. شهربازی قدس رشت و شهرشادی رشت به صورت سرباز و بدون سقف هستند و قصربازی رشت تنها شهربازی مسقف رشت است.

در ادامه قصد داریم به مقایسه شهربازی های رشت بپردازیم. اولین شهربازی در رشت که در بخشی از باغ محتشم رشت تاسیس شده است شهربازی روباز قدس رشت یا شهربازی پارک قدس رشت و یا شهربازی پارک محتشم رشت نامیده میشود. این شهربازی که خاطرات چندین دهه از شهروندان رشت را ساخته است از سال ۱۳۹۷ مجددا با سرمایه گذاری جدید بخش خصوصی به کار افتاد و بازی های جدید برای کودکان و بزرگسالان به آن اضافه شده است. دومین شهربازی رشت که شهرشادی رشت نامیده میشود روبروی فرودگاه رشت قرار دارد. شهرشادی رشت نیز روباز است و به رغم قدیمی بودن و افروده نشدن بازی های جدید به آن در طول ۶ ماهه اول سال شاهد استقبال شهروندان است.

منظور از شهربازی روباز در رشت، آن دسته از شهربازی‌هایی هستند که بازی‌هایشان در فضای باز قرار دارد و معمولاً مساحت زیادی دارند. این فضای بزرگ و نبود محدودیت‌هایی مانند سقف، باعث ایجاد بازی‌های هیجان‌انگیزتر و بلندتری در این نوع شهربازی‌‌ها قرار بگیرند اما مشکلاتی مانند بسته بودن در زمان نامساعد بودن آب و هوا را نیز دارند. جدیدترین شهربازی در رشت که اولین و تنها شهربازی سرپوشیده رشت نیز هست قصربازی رشت نام دارد که افتتاح این پروژه در فروردین 1390 انجام شد و دارای بازی های جذاب بزرگسالان مانند بولینگ و بیلیارد و تنیس روی میز و... است.

برای مقایسه شهربازی های رشت با توجه به تفاوت های سازه و زمان ساخت و نوع بازی های آنها چاره ای جز تعریف شاخص هایی جهت مقایسه بهتر نیست. مثلا عبارت بهترین شهربازی رشت در صورتی میتواند دارای پاسخ صحیحی باشد که معیارهای بهترین بودن به درستی و شفاف تعریف گردد.

 

بهترین شهربازی رشت از نظر وسعت و مساحت فضای بازی

مقایسه شهربازی های رشت
 

اگر تنها مساحت کلی شهربازی های رشت را مقایسه کنیم شهرشادی رشت و قصربازی رشت تقریبا مانند همدیگر هستند و حدود 4 هکتار مساحت کلی آنهاست و در رتبه اول قرار میگیرند. شهربازی قدس رشت با حدود 1.5 هکتار در مقام سوم قرار میگیرد. اگر میزان تراکم و تعداد بازی ها در فضای کلی را در نظر بگیریم،‌قصربازی رشت رتبه اول را دارد چون حدود 90 بازی در فضایی به مساحت مسقف 5000 مترمربع قرار گرفته است و شهربازی قدس رشت با حدود 40 بازی در فضایی به مساحت 1.5 هکتار رنبه دوم و شهرشادی رشت با حدود 10 بازی بزرگسال و تعدادی بازی کودکان چیزی در حدود همان تعداد وسایل بازی مشابه شهربازی رشت است ولی در فضایی 4 هکتاری که تراکم کمتری بین بازی ها وجود دارد و فضایی زیادی برای فضای سبز و پیک نیک برای خانواده ها دارد.

از نظر تعداد وسایل بازی بهترین شهربازی کدام است؟

با توجه به توضیحاتی که در پاراگراف قبلی داده شد، قصربازی رشت یا همان شهربازی سرپوشیده رشت دارای بیشترین تعداد وسایل بازی برای کودکان و نوجوانان است. چیزی بالغ بر 80 بازی متفاوت. رتبه دوم بیشترین تعداد بازی متعلق به شهربازی قدس رشتاست با حدود 38 بازی و رتبه سوم به شهرشادی رشت میرسد با تعداد بازی کمتر از دو شهربازی دیگر رشت.

بهترین شهربازی رشت از نظر زمان ارایه سرویس

مقایسه شهربازی های رشت
 

در این شاخص قصربازی رشت رتبه اول را کسب میکند به دلیل اینکه سرپوشیده است و در تمام طول سال آماده ارایه خدمت به شهروندان است. شهربازی قدس رشت رتبه دوم این مقایسه را کسب میکند زیرا در هیچ فصلی از سال تعطیل نیست اما به دلیل سرباز بودن، ۶ ماهه دوم سال به دلیل هموای بارانی رشت بیشتر روزها تعطیل است و یا با استقبال کمی مواجه است. رتبه آخر به شهرشادی رشت برمیگردد چون فقط از خرداد تا پایان شهریور و آنهم از ۶ غروب تا آخر شب باز است.

از نظر دسترسی و فضای پارک بهترین شهربازی رشت کدام است؟

شهربازی قدس رشت به جهت قرارگیری در داخل شهر رشت سریعترین دسترسی را برای شهروندان ساکن داخل شهر رشت فراهم میکند و پس از آن شهرشادی و قصربازی رشت به ترتیب دومین و سومین شهربازی رشت به لحاظ فاصله از مرکز شهر هستند. ولی از جهت فضای پارک راحت گرچه هر ۳ شهربازی رشت پارکینگ دارند ولی فضای پارک قصربازی با ۳۰۰ جای پارک خودرو رتبه اول و پس از آن شهرشادی و در نهایت شهربازی قدس رشت قرار دارد.

بهترین شهربازی رشت از نظر میزان هیجان و آدرنالین دستگاه های بازی

بازی تاب اسکای در شهربازی قدس رشت

اگر میزان هیجان و آدرنالین خصوصا برای بزرگسالان را مدنظر بگیریم شهربازی قدس رشت با دستگاه های جدیدی که دارد رتبه اول را کسب میکند. اگر به‌دنبال بازی های هیجانی هستید و دوست دارید آدرنالین خونتان بالا برود، به‌هیچ‌عنوان تجربه این بازی ها را در شهربازی قدس رشت از دست ندهید: دستگاه هایی مانند تاب اسکای، فریزبی، سالتو و کشتی صبا. ولی به لحاظ تعداد دستگاه های مختص بزرگسال و دارای هیجان رتبه اول به شهرشادی رشت میرسد که دارای بازی های آدرنالین داری مانند رنجر، کشتی سورنا، سورتمه، گردونه، ترابانت و فیلیپر است. قصربازی رشت به لحاظ تعداد بازی های هیجان انگیز و آدرنالین دار ویژه بزرگسالان در رتبه آخر قرار میگیرد چون فقط چند عدد بازی مانند سقوط آزاد دارد که دارای آدرنالین زیاد است.

بهترین شهربازی رشت از نظر میزان بازی های گروهی و بروز و مدرن

بیلیارد قصربازی رشت

قصربازی رشت از این نظر رتبه اول را دارد زیرا دارای تعداد زیادی از بازی های مدرن گروهی و خانوادگی مانند دارت و فوتبال دستی و ایرهاکی و بیلیارد و بولینگ استاندارد است و همچنین زمین تنیس بزرگ و استاندارد. پس از قصربازی، شهربازی قدس رشت رتبه دوم را دارد و در نهایت شهرشادی رشت با کمترین نوع از این بازی ها در رتبه آخر قرار میگیرد.

بالاخره بهترین شهربازی رشت کدام است؟

در نهایت اگر بخواهیم بهترین شهربازی های رشت را رتبه بندی کنیم، بهترین شهربازی در رشت در مجموع شاخص های فوق و فاغ از سرپوشیده یا سرباز بودن آن، قصربازی رشت خواهد بود و پس از آن شهربازی قدس رشت در رتبه دوم و شهرشادی رشت در رتبه سوم خواهد بود. اگر خواهان دریافت بلیط تخفیف شهربازی های رشت هستید،‌کوپن تخفیف شهربازی قدس رشت را میتوانید در سایت گیل تخفیف تهیه کنید تا هم ورودی رایگان داشته باشید و هم از ۲۰٪ شارژ هدیه برای همه بازی ها بهره مند شوید.

و اگر بخواهیم فقط شهربازی های روباز را با هم مقایسه کنیم، شهربازی قدس رشت رتبه اول و شهرشادی رشت رتبه دوم را کسب خواهد کرد.

 

 

دیدکاه کاربران

مطالب مرتبط: